hilkkamlaikko Mustatalous kuriin - Suomen kansalle elinmahdollisuus

JULKINEN KYSYMYS PÄÄMINISTERILLE LUOTTOLUOKITUKSEN ALENEMISEN SYISTÄ?

    

 

Pääministeri Juha Sipilä:  Julkinen kysymys Teille Herra Pääministeri, johon odotamme vastausta.

 

Te, Pääministeri Sipilä totesitte 5.3.2016

Ylen haastattelussa: " 90-luvun uhrien kohtalo on traaginen ja se vaikuttaa talouteemme edelleen"

 

Tiedättekö Te Herra Pääministeri, miten se oikeasti vaikuttaa Suomen talouteen tälläkin hetkellä?

Pelkän yhden alla olevan esimerkin valossa, ovat vaikutukset Suomen talouteen saamatta jääneinä veroina 1.3

miljoonaa euroa ja kun näitä tapauksia on satoja ja tuhansia on vaikutus satoja miljoonia jopa satoja miljardeja.

 

Kuinka moneen kertaan Te herra Pääministeriolette halukas maksamaan saman maitopurkin kaupassa? Oletteko valmis maksamaan sen 5-7 kertaisena?

Yrittäjä, joka otti investointilainaa 1,5 milj.mk vuonna 1988 ja jonka omaisuutta Pankki realisoi itselleen 90-luvulla lähes 5 miljoonan mk arvosta, taistelee edelleen Pankkia vastaan, koska Pankki väittää vielä vuonna 2016, että yrittäjä on velkaa Pankille vielä 10 miljoonaa markkaa. Esimerkissä käytetään markkoja, jotta Herra Pääministeri ymmärtää kuvion mielettömyyden.

Tämä yrittäjä on taistellut Pankkia vastaan jo 23 vuotta, jotta hänen ei tarvitsisi maksaa 1,5 miljoonan markaninvestointilainaa takaisin 5-7 kertaisena sen lisäksi, että Pankki on jo 90-luvulla saanut hänen omaisuuttaan lähes 5 miljoonan markan edestä.

Jos tämä yrittäjä ei taistelisi laillisista oikeuksistaan, hänelle lankeaisi 7 kertainen lasku siitä, että hän uskoi 1980 luvulla yrittäjyyteen.Tämä on kova hinta siitä, että yrittäjä työllisti aikanaan 27 ihmistä - vai oletteko samaa mieltä, herra Pääministeri?

Miksi tämän em. kuvion pitäisi kiinnostaaHerra Pääministeriä tai jopa jokaista rivikansalaista? Mitä tekemistä tällä on koko Suomen velkaantumisen ja luottoluokituksen kanssa?Tällä, todellisuudessa olemattomalla em. virtuaalivelalla ollaan voitu kiertää valtion veroja 1,3 miljoonan euron arvosta –tähän päivään mennessä. Onhan kyse luottotappiosta pankille - vai onko?

Oletteko tietoinen velkakirja-kuplasta, jota ylläpidetään Suomen valtion vahingoksi – Herra Pääministeri Sipilä?

Yksittäistapausko? Ei suinkaan, jokainen tuntee varmasti lähipiiristään useita eli kyseessä on satojentuhansien ihmisten kohtalo, joiden virtuaaliveloilla Suomen valtiontalous kärsii suoraan verotulojen menetyksinä ja joilla entiset yrittäjät ja 90-luvun laman ja oikeuslaitoksen uhrit pidetään yhteiskunnan ulkopuolella ja ikuisessa jo 23 vuotta kestäneessä velkavankeudessa. Näistä yrittäjistä ei juuri kukaan ole 90-luvun laman jälkeen pystynyt investoimaan tai työllistämään ja heidän virtuaalivelkansa Pankeille kasvavat koko ajan korkoa korolle 18 %:n mukaan.

Investoivalla, työllistävällä yrittäjällä ei ole mitään oikeusturvaa Suomessa - ei myöskään maatalousyrittäjillä, joidenryöstö on jo alkanut.

Pankin velkakirjoissa on ehto, että asiakkaan velat irtisanotaan heti, jos Pankki joutuu vakavaraisuuskriisiin eli jos Pankin vakavaraisuusaste EU-säännösten mukaan putoaa alle sallitun. Pankista lainaa ottanut yrittäjä siis maksaa omalla omaisuudellaan, jos pankinjohtaja hoitaa Pankin sijoitussalkun huonosti.

Herra Pääministeri!

Oletteko tietoinen, että Pankit sopimuspapereissaan käyttävät edelleen sanaa: "massairtisanomistilanne" eli samaa tilannetta, mitä 90-luvulla tehtiin 90-luvun laman uhreille/yrittäjille, jolloin Pankit ryöstivät noin 65.000 yrittäjän koko omaisuuden tilityksiä tekemättä?

Sallitaanko meillä, lainvastaisesti, että tilitystä velan, suoritusten, realisointien ja takaajien suoritusten välille ei tarvitse tehdä?

Onko tämä Herra Pääministeri hyväksyttävää pankkitoimintaa vuonna 2016?

Entä valtion osuus asiassa 2000 , kun SSP-sopimus julistettiin salaiseksi 100 vuodeksi ja talouspoliittisen valiokunnan 29.3.2000 tekemä kauppakirja, jolla 56.000 yrittäjän 77 000 kappaletta velkoja julistettiin salassa pidettäviksi 25 vuodeksi, kun yrittäjien 12 miljardin velat myytiin norjalaisille perintäyhtiöille 5 %:llä niiden arvosta eli 600. miljoonalla markalla antamalla yrittäjillä mahdollisuutta maksaa lainansa pois tuon 5 %:n määräisenä..

Herra Pääministeri, Nämä 56.000 yrittäjää ovat edelleen velkavankeudessa 23 vuoden jälkeen.

Oletteko Herra Pääministeri tietoinen näistä yritystoiminnan riskeistä, joita Suomen valtio on itse aiheuttanut ja aiheuttaa edelleen salaamalla asian selvittämiseksi tarpeelliset asiakirjat.?

Mitä Te Herra Pääministeri aiotte tehdä asialle? Eikö olisi kohtuullista, että nämä 23 vuotta velkavankeudessa olleet yrittäjät vihdoin vapautettaisiin veloistaan keskeyttämällä velkojen perintä, tutkimalla Pankkien perinnän laillisuus ja velvoittamalla Pankit ja Suomen valtio korvaamaan näille yrittäjille aiheuttamat vahingot?

Samaa mieltä olemme varmasti siitä, että mikäli yrittäjien oikeusturvaa Suomessa ei saada kuntoon, niin yrittäjien massamuutto Suomesta vain kiihtyy ja uusia työpaikkoja ei Suomeen tällä tavoin synny. Yrittäjien luottamus Suomen valtion johtoon ja Pankkeihin on saatava palautettua, muutoin Suomella ei ole muuta tietä, kuin konkurssi.

Haluamme tuoda Herra Pääministerin tietoon myös sen, että Lindorff Oy perii tänäkin päivänä yrittäjiltä velkoja, joista se itse myöntää hävittäneensä velkakirjat!

Tämä seuraava lause on suoraan viranomaisen virallisesta asiakirjasta 10.02.2016: Lindorff pyrki saamaan erään asiakkaan vakituisen asunnon haltuunsa vuoden 1995 oikeuden päätöksen perusteella. Velkakirjoja vaadittiin esitettäväksi, johon Lindorff vastasi: ”Meidän käytäntömme mukaisesti asiaa koskeva velkakirja on tuhottu, eikä sitä enää ole saatavissa”." Tämä lause on uskomaton - miten pelkällä väitteellä -ilman tilitystä voidaan väittää velan olevan olemassa?

Silti saatavaa yritetään edelleen periä 90-luvun -väitettyjen velkojen avulla ihmisten asuntoja pakkohuutokauppaamalla. Taas toimitaan koko kansan ja valtion vahingoksi.

Tiedättekö Te, kuinka paljon määrällisesti vääriä velkomustuomioita on mennyt läpi oikeusistuimissa, herra pääministeri?

Tiedättekö Te, arvoisa pääministeri, mihin rahat katoavat? Veroparatiiseihin? Keiden tileille?

Mihin toimenpiteisiin hallituksenne aikoo ryhtyä Lindorffin toiminnan johdosta?

Nyt ei riitä, että todetaan tilanteen olevan traaginen -tarvitaan toimia laittoman pankki- ja perintätoimen kuriin saamiseksi. Laki meillä siihen on Rikoslaki 28 luku 4§ 3mom. ja 5§ sekä Kauppakaari. Emme ole nähneet vielä yhtään tilitystä velan suoritusten, takaajien suoritusten tai realisoitujen omaisuuksien suorituksista 90-luvun jäljiltä. Vasta tällaisen tilityksen jälkeen voidaan saada summa, jonka jompikumpi osapuoli on toiselle velkaa.

Laki on selvä -käytäntö ei.

 

Liisää kysymyksiä Teille Herra Pääministeri:

Onko yrittäjien oikeusturvaongelma oikeuslaitoksessa ja viranomaisissa?

Puuttuuko viranomaisvalvonta?

Vieläkö meillä on voimassa 6.5.1992 tehty ns."Koiviston konklaavin päätös", jonka mukaan instituutiot ei saa hävitä?

Miksi 3/1992 silloisen hallituksen ja pankkien välistä sopimusta ei noudatettu –“ elinkelpoisten yritysten lainoja ei irtisanota”?

Keiden velkaa 1989 -90 olleet valuuttavelat todellisuudessa olivat -pankkien vai yrittäjien?

Miksi talousvaliokunta vei Arsenalin velkoja myytäessä eduskunnalta lainsäädäntövallan 10 vuodeksi?

Oletteko tietoinen, että tuolloin osa 56 000 Arsenal velallisesta ei ollut enää velkaa todellisuudessa?

Oletteko tietoinen salaisista asiakirjoista, joiden avulla 90-luvunuhrien oikeusturva voidaan palauttaa?

Oletteko valmis avaamaan salaiset asiakirjat? (Demokraattisessa valtiossa ei voi olla satojatuhansia kansalaisia koskevia salaisia asiakirjoja)

Oletteko valmis tämän hallituksen aikana palauttamaan 90-luvun uhreille ihmisarvoisen elämän ja heidän kunniansa takaisin?

Oletteko valmis ajamaan tämän hallituksen aikana yrittäjiä koskevaa tasa-arvoista lainsäädäntöä, jossa mm. velkojan epärehellisyys, velkojan rikokset ja korkonkiskonta palautetaan lainsäädäntöömme, läpi koko lainsäädännön?

Mitä aiotte tehdä, jotta 90-luvun uhrien ihmisoikeudet, perustuslailliset oikeudet, oikeusturva palautetaan ja heille suoritetaan lailliset korvaukset?

 

Nämä ovat julkisia kysymyksiä Teille Pääministeri Juha Sipilä, johon odotamme vastauksia kohtuullisessa ajassa.

Odotamme vastaustanne myös audienssi pyyntöömme.

 

Velallisten Tuki - johtoryhmä

 

Puheenjohtaja Liisa Mariapori ja Tiedottaja Hilkka Laikko

 

Velallisten Tuki - johtoryhmä

Yhteystiedot:

040-445 9688

hilkkamlaikko@gmail.com

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

17Suosittele

17 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (36 kommenttia)

Käyttäjän rakennusliikeerbau kuva
Pekka Iiskonmaki

Onneksi Suomen ei tarvitse olla kauan tuossa AA+ luokituksessa.

''Ylen haastattelussa: " 90-luvun uhrien kohtalo on traaginen ja se vaikuttaa talouteemme edelleen"

Vasta nyt aletaan ymmärtää mitä se tarkoitti. Uhrattiin pankeille 66.000 yrittäjää ja yritystä. Harva edes ymmärtää, että yrittäjät ovat ihmisiä.

Valtio julisti M. Koiviston paperit salaisiksi 100 -vuodeksi. Se antaa suuntaviittaa laman kestosta. Suomi valitsi itse tiensä tuhoon.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Tuskin tässä oli kysymys vain Mauno Koiviston tekojen salaamisesta, oli siellä Esko Aho, Iiro Viinanen, lukematon joukko demarita, kepulaisia ja kokoomuslaisia.

Jotenkin on sellainen tunne, jostakin nämä tiedot tulevat julkisuuteen. Odottelen mitä tapahtuu kun kaikki paljastuu, menee mielen kiintoiseksi.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kyseiset henkilöt olivat presidentti Koiviston tahdon toteuttajia, sanoin kuin tuomioistuinlaitoksesta tehtiin Koiviston toiveiden toteuttaja Koiviston konklaavissa 6.5.1992.

Hallussani olevien dokumenttien perusteella Koivisto antoi Korkeimman oikeuden presidentti Olavi Heinosen tehtäväksi kertoa etukäteen konklaaviin tuleville oikeusoppineille tilaisuden luonne Koiviston toiveiden mukaisesti.
Heinonen ei totellut Koivistoa, mutta konklaavin muistiosta käy selville, että Koivisto teki muulla tavoin konklaavitilaisuuden luonteen kaikille mukana olleille selväksi.

Tämä on vain yksi musta kohta Suomen lähihistoriassa.

Ei ole ihme, että Suomen lähihistoriaan liittyviä asiakirjoja salataan sata (100) vuotta.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #6

Hallussani on myös monikymmensivuinen diaariluettelo Koiviston luomasta Tasavallan Presidentin Kanslian arkistosta.

Luettelon mukaan on salaisten asiakirjojen lisäksi erittäin salaisia asiakirjoja. Ne ovat kyseisissä kansioissa eikä ei ole erikseen kategorioitu sisältöjen mukaan.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #7

Tässä esimerkkejä Koiviston luomasta arkistosta. Suora sitaatti (paitsi, että arkistointitunnukset merkitsin xx-merkinnällä):

    xx 1983-1991 kotelo Erittäin salaiset kirjatut asiakirjat
    xx 1988 kotelo Salaiset kirjatut asiakirjat
    xx 1989 kotelo Salaiset kirjatut asiakirjat
    xx 1990 kotelo Salaiset kirjatut asiakirjat
    xx 1991 kotelo Salaiset kirjatut asiakirjat
    xx 1992 kotelo Salaiset kirjatut asiakirjat
    xx 1993-1994 kotelo Salaiset kirjatut asiakirjat
Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #13

Tällainenkin kansio on olemassa:

    "? Ulkopolitiikka ja EU, sisältää salaiseksi merkittyä aineistoa"

Kysymysmerkki on edessä ilmeisesti siksi, että lopullisesta arkistopaikasta eikä arkiston sisältämistä vuosista ei ollut tietoa.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #6

Tässä on konklaavin kutsumuistio mukaan tulijoille kaksi päivää ennen Korkeimman oikeuden ratkaisua yksipuolisesta koronnostosta (KKO 1992:50):

TASAVALLAN PRESIDENTIN KANSLIA MUISTIO
MANNINEN /hh 01.04.92
_________________________________________________________

OIKEUSPOLIITTINEN KESKUSTELUTILAISUUS LINNASSA KE
6.5.1992 KLO 19.00 ALKAEN

1. Korkeimman oikeuden presidentti Olavi Heinonen on esittänyt tilai-
suutta, johon osallistuisi noin 20 henkilöä tuomioistuinlaitoksesta,
yliopistoista ja tutkimuslaitoksista. Teemana olisivat tuomioistuinten
yhteiskunnallinen vallankäyttö ja riippumattomuus ja tuomioistuinten
toiminnan arviointi ja arvostelu. Keskustelu rakentuisi ensimmäisen
teeman osalta kahteen valmisteltuun puheenvuoroon ja toisen teeman
osalta yhteen valmisteltuun puheenvuoroon (yhteensä noin 30 min)
sekä kummankin teeman osalta 2 - 3 valmisteltuun kommenttipuheen-
vuoroon (yhteensä noin 30 min). Lisäksi pankkitarkastusviraston
johtaja Jorma Aranko käyttäisi valmistellun puheenvuoron (noin 10
min) em alustusten jälkeen tai keskusteluosuuden alussa.

2. Tuomioistuinten yhteiskunnallinen vallankäyttö ja riippumattomuus

Alustus: Korkeimman oikeuden presidentti Olavi Heinonen ja kor-
keimman hallinto-oikeuden presidentti Antti Suviranta (hallinto-
neuvos Pekka Hallberg tai hallintoneuvos Sakari Sippola, koska Su-
viranta on ulkomaanmatkan takia estynyt osallistumasta 6.5.1992)

Kommentit: professori Allan Rosas, AA
professori Heikki Ylikangas, HY
OTT, tutkija Martin Scheinin, SA

3. Tuomioistuinten toiminnan arviointi ja arvostelu

Alustus: professori Aulis Aarnio, TY

Kommentit: Apulaisprofessori Jukka Kekkonen, HY
Erikoistutkija Jyrki Tala, OPTL

4. Tilaisuuteen osallistuisivat edellä mainittujen lisäksi Tasavallan Pre-
sidentti, Rouva Koivisto, kansliapäällikkö Jaakko Kalela, adjutantti
ja erityisavustaja Martti Manninen sekä seuraavat Heinosen esittämät
henkilöt:

Professori Leena Kartio (TY), professori Olli Mäenpää (HY), do-
sentti Juha Pöyhönen (HY), professori Kirsti Rissanen (HY), pro-
fessori Kaarlo Tuori (SA), tutkija (OTL) Veli-Pekka Viljanen
(OM), kihlakunnantuomari Markku Arponen (Rovaniemen tuomiokun-
ta), ylituomari Olli Karikoski (Oulun LO), pormestari Juha Kettunen
(Kuopion RO), presidentti Esko Kilpeläinen (Itä-Suomen HO), oi-
keusneuvos Per Lindholm (KKO), presidentti Erkki Rintala (Vaasan
HO), apulaisprofessori Antti Kivivuori (HY), professori Jaakko Uo-

tila (TY), oikeusneuvos Erkki-Juhani Taipale (KKO) ja asianajaja
(1.5.1992 lukien oikeusneuvos) Mikko Tulokas. [=31]

5. Esitän, että Olavi Heinonen toimisi tilaisuudessa puheenjohtajana ja
että Tasavallan Presidentti tapaisi Heinosen tai keskustelisi hänen
kanssaan puhelimitse tilaisuuden tavoitteista hyvissä ajoin ennen
tilaisuutta sekä että Heinonen keskustelisi puheenvuoron käyttäjien
kanssa sisältökysymyksistä, jotta kokonaisuus vastaisi parhaalla
mahdollisella tavalla Tasavallan Presidentin toivomuksia
.

Martti Manninen
Erityisavustaja

_________________________________________________________

JAKELU: Tasavallan Presidentti ja kansliapäällikkö Kalela

TASAVALLAN PRESIDENTIN KANSLIA MUISTIO 2
MANNINEN /hh 01.04.92
_________________________________________________________

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #12

Juha Pöyhönen Koiviston konklaavin salaisen muistion sivulla 12:

    "Suomessa vallitsevaa tuomitsemismallia ja siinä viime vuosikymmeninä
    tapahtuneita muutoksia voi valottaa vertaamalla sitä eräiden muiden
    länsimaiden tuomitsemismalleihin. Perustan tämän vertailuni kirjaan,
    jossa on vertailtu yhdeksää maata keskenään. Sen avulla on helpom-
    pi saada käsitys siitä, missä Suomessa korkeimman tuomiovallan käy-
    tössä ollaan kansainvälisesti. Taidan puhua tästä kalvosta, joka
    teille on myös jaettu.

Siis: "Taidan puhua tästä kalvosta, joka teille on myös jaettu.

Koska Korkeimman oikeuden presidentti Olavi Heinonen ei totellut Koivistoa tilaisuuden luonteen kertomisessa, teki Koivisto sanomastaan piirtoheitonkalvon tilaisuuteen tulleille ja ileisesti se jaettiin myös paperiversiona.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #18

Sitaatti konklaavin salaisesta muistiosta sivulta 14, puhujana Juha Pöyhönen:

    "
    Muutosta ei meillä myöskään ole toteutettu siten, että tuomioistuinten
    yhteiskunnallista valta-asemaa olisi nimenomaisesti muutettu. Halli-
    tusmuodon pykälä on se sama vanha. Siten on edelleenkin mahdollis-
    ta, että yhteiskuntapoliittisesti keskeistäkin ratkaisua perustellaan
    suppean juridisesti. Tällöin julkisessa keskustelussa on ratkaisua
    vaikea arvostella sellaisena yhteiskuntapoliittisena kannanottona,
    joka ei perusteluista näy. On vaikea arvostella ns. korkojutun oi-
    keudellista lopputulosta esimerkiksi kansantaloudellisilla näkökohdil-
    la, kun niitä ei ole perusteluissa mainittu, vaan asiaa on käsitelty
    vakiokaavakkeeseen sisältyvän sopimusehdon tulkintakysymyksenä.
    "

Siis:
"On vaikea arvostella ns. korkojutun oikeudellista lopputulosta..."

Muistiosta käy ilmi, että kukaan edellisistä puhujista ei ole sanallakaan maininnut korkojutusta.

Siis vasta Pöyhösen puheessa Tampereen Aluesäästöpankin yksipuolinen koronnostoasia, josta Korkein oikeus oli Koiviston mielestä tehnyt väärän päätöksen, tulee konklaavin keskustelussa ensi kerran esille.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #19

Joku mukanaolliesta oikeusoppineista oli vuotanut Hufvudstadsbladet-lehdelle, että Koivisto arvosteli korkopäätöstä.

Ilta-Sanomat 6.8.1992, sivu A10:

    "Koivisto arvosteli korkopäätöstä

    Presidentti Mauno Koivisto on kummeksunut Korkeimman oikeuden päätöstä, jonka mukaan pankeilla ei olisi ollut oikeutta yksipuolisesti nostaa lainakorkoja. Koiviston mukaan KKO:n olisi lain lisäksi pitänyt ottaa huomioon myös kansantaloudelliset näkökohdat, kertoo tämän päivän Hufvudstadsbladet.

    KKO päätti viime huhtikuussa, ettei Tampereen Aluesäästöpankilla ollut oikeutta yksipuolisesti korottaa kahden lainanottajan korkoja yhdellä prosentilla. Pankki määrättiin laskemaan korko aikaisemmalle tasolle ja maksamaan korvaus molemmille lainansaajille.

    Hbl:n mukaan Koivisto tapasi maan johtavia juristeja toukokuun alussa. Tässä tilaisuudessa hän lehden mukaan lausui tyytymättömyytensä päätökseen. Presidentin mielestä päätöstä tehtäessä olisi pitänyt ottaa huomioon myös pankkien vaikea asema ja kansantaloudelliset intressit. Koivisto oli pelännyt seurauksia, jos kaikki korotettua korkoa maksavat lainansaajat olisivat vaatineet korvauksia.

    Hbl kertoo, että presidentin ja noin 35 juristin tapaaminen presidentin linnassa oli luonteeltaan epävirallinen."

Käyttäjän ritvalehtonen kuva
Ritva Lehtonen Vastaus kommenttiin #19

Eikö juuri tämänlainen salailu, asioiden kierto ja jonkun yksittäisen tapauksen puolustaminen ole korruption rinnastettava salakähmäistä kansalaisen eriarvoistamista kohtelua.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #23

#23

Kysymyksessä on maunokoivistolainen mafia-jatkumo.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #18

#18

Pöyhönen siis oli sanonut:

    "Suomessa vallitsevaa tuomitsemismallia ja siinä viime vuosikymmeninä
    tapahtuneita muutoksia voi valottaa vertaamalla sitä eräiden muiden
    länsimaiden tuomitsemismalleihin. Perustan tämän vertailuni kirjaan,
    jossa on vertailtu yhdeksää maata keskenään. Sen avulla on helpom-
    pi saada käsitys siitä, missä Suomessa korkeimman tuomiovallan käy-
    tössä ollaan kansainvälisesti
    ."

Koiviston konklaavissa oli kysymys ETA-sopimuksen liitteisiin kirjoitetusta mukautusmääräyksestä, jolla Suomen pankkien vakavaraisuus oli määrätty nostettavaksi EY-direktiivin edellyttämälle 8 %:n vakavaraisuustasolle.

EY-tuomioistuin on EY-määräyksiä valmisteleva ja valvova elin, jonka määräykset ylittävät Suomen tuomioistuinlaitoksen ratkaisuvallan.

Niinpä kaikki laittomatkin konstit pankkien tukemiseksi eli vakavaraisuuden nostamiseksi oli otettava käyttöön. Tämä tehtiin konklaavissa tuomioistuinlaitokselle selväksi.

Käyttäjän ritvalehtonen kuva
Ritva Lehtonen Vastaus kommenttiin #6

Sen jälkeiset hallitukset ovat suojellut salaisuuksia ja 1990 laman tekoja. Sen vuoksi on virkamiestenkin määrää kasvatettu, mikä muu syy siihen muuten voisi olla, kuin rikosten suojeleminen. Tämä on asia, miksi kansa ei usko päätöksenteon oikeudenmukaisuuteen. Meillä on perustuslaki, jonka pitäisi olla kaikkien suoja, mutta jos sitä rikotaan maan ylimmillä paikoilla, miten kukaan voisikaan saada luottaa? Nyt on räätälöity lakeja jotka ovat pahasti ristiriidassa perustuslain kanssa, mutta oikeuslaitoksen ei korjaa näitä vääryyksiä, vaan usein päätös tehdään miltä asia näyttää ja mitä sisäpiiri haluaa, kuten oli Koivistonkylän kuuleminen perustuslain vastainen, missä riippumattoman oikeuslaitoksen estettiin antamasta oikeutta, vaikka ennakkopäätöksiä oli jo olemassa EU.niin muista valtioista...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Suurkiitos Hilkka Laikolle ja Liisa Mariaporille!

Käyttäjän OlliToivoOlaviPuolitaival kuva

Pitäkäämme huoli siitä, että kun seuraavat eduskuntavaalit lähestyvät niin jo etukäteen varmistetaan, että he ovat kansanedustajaehdokkaina (tietenkin, että itse suostuvat) ja täten saadaan uusia, henkilökohtaisesti tämän "hyvinvointioikeusvaltion" toiminnan läpikäyneet ja kokeneet; ovat omien henkilökohtaisten kokemustensa perusteella parhaat mahdolliset henkilöt perkaamaan Eduskunnassa esiin niitä karmeita oikeusloukkausia, joita rehellisiin yrittäviin veronmaksajakansalaisiin on Suomessa kohdistettu ja varmistamaan, että samaa ei enään koskaan tapahdu ja oikeusmurhatuille hyvitykset. Snteeksipyytämisen ja antamisen aika on mennyt ohi. Se on niin myöhässä ettei se enään vaikuta mitään.

Tulevat vaalit tulevat olemaan muutosvaalit, koska nykyiset "kansanedustajat" ovat olleet täysin tietoisia vallitsevista oikeusturvaongelmista, suoranaisista oikeusmurhista, mutta eivät niistä ole piitanneet vaikka heidän puoleensa on käännytty selkein ja kiistattomin todistein. Osaa heistä ei enää tarvita, he eivät ole piitaanneet mitään vaan ovat vähätelleet, osa jopa suoraan kääntäneet selkänsä yrittäjille, jotka ryöstettyinä ovat hakeneet oikeutta ja oikeusturvaa heiltä.

Hilkasta, Liisasta, Armista...suomalaisen oikeuskulttuurin muutosryhmä, johon he löytävät vahvistuksia, teemalla: Paluu "hyvinvointioikeusvaltiosta" oikeusvaltioon, joka palauttaa kansalaisten (myös yrittäjä-) perus- ja ihmisoikeudet, omaisuuden suojan ja mikä tärkeintä tulevaisuutta ajatellen; luottamuksen yrittäjyyteen, omaisuussuojaan ja tarvittaessa täydelliseen oikeusturvaan kaikissa tilanteissa, olkoompa vastapuolena Suomen valtio tai mikä instanssi tahansa,

Jokut ilmeisesti ajattelee, että jatkuvasti tuo kaveri tuputtaa noita "eikä nämä ole niitä vanhoja asioita mitä niitä enään jauhaa? (Sampo Terho) Jauhaminen jatkuu niin kauan, että muutosta alkaa tulemaan, viimeistään seuraavien vaalien jälkeen. Muistuttamista muistuttamisen jälkeenkin; Pankki huijasi, sai rahat ja välittömästi tappoi yrityksen ja ryösti allekirjoittaneen omaisuuden, joka auttoi. Törkeääkö? äärettömän törkeää, anteeksi antamatonta röyhkeyttä. En tähän kirjoita henkilönimiä.

Mitään asiaa ei ole lopullisesti ratkaistu ennekuin on oikeiun ratkaistu (Abe)

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

VANHA ASIA- HISTORIAA??? Ei todellakaan, Lindorff perii 90-luvun velkoja ja samaan aikaan vuonna 2016 ilmoittaa erään asiakkaamme viranhaltijalle "Olemme käytäntömme mukaan hävittäneet velkakirjat, eikä niitä ole enää saatavilla" Tämä on virallisessa asiakirjassa 9.3.2016.

Mistä saadaan peruste velan perinnälle, jos perusteena oleva asiakirja on "käytäntömme mukaan hävitetty? Entäs tilitys (Rikoslaki 28Luku 4§ 3mom ja 5§) velan, suoritusten ja realisointien välille - johon velallisella on OIKEUS!

Siis Sampo Terholle terveisiä kertokaa eteenpäin - kerro minulle (hilkkamlaikko@gmail.com)
1.Mikä osa tästä em. on historiaa?
2.Mistäs tykkäät, jos lähetän Sinulle kirjeen: Olet velkaa mulle 500 000,- euroa. Olen hakenut täytäntöönpanoa asuntosi ulosmittausta varten. Ei mulla ole velkakirjoja, koska käytäntöni mukaan hävitän ne, mutta velkaa olet silti....?

....siitä vaan kansalaiset velkomaan - vai?

Käyttäjän ritvalehtonen kuva
Ritva Lehtonen

Tämän todellisuuden tietävät kaikki he, joiden omaisuudet ja ihmisarvo putsattiin rikollisin keinoin 1990 laman poliittisilla päätöksillä, maan ylintä johtoa myöten. Uskon, että tämä asia on suurin ongelmamme ja se kasvaa, ellei asioita käsitellä ja aloiteta puhtaalta pöydältä niin, että laki on kaikille sama, asiat avoimia ja salaisuudet purettuja.

Käyttäjän rakennusliikeerbau kuva
Pekka Iiskonmaki

#9
Aivan oikein Ritva Lehtonen. Hyvä kommentti ja osui naulan kantaan.

Suomi tarvitsee totuuskomission kuten Etelä-Afrikka aikoinaan. Salailu on johtanut ja johtaa Suomen jatkossa kehittyväksi taloudeksi Euroopan reunalla.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Suomen kansan ahdinko vajoaa aina syvemmälle, jos me emme pureudu syihin, mikä on aiheuttanut kansantaloutemme tuhon - se syy löytyy 1985 alkaen Jorma Jaakkolan sivuilta. 90-luvun vääristä päätöksistä löytyy syy meidän 2016 vaikeuksiimme ja se on ihan kotikutoista, joiden miljardit on saatavissa nopealla aikavälillä takaisin valtion kassaan...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #15

Kaksi kommenttia:

1. Ei tehty vääriä päätöksiä eikä virheitä.

Koivisto järjesti 1990-luvun laman tarkoituksella voidakseen jo etukäteen EY-mukauttaa Suomen perustuslain.

Harjoittamallaan tarkoitushakuisella vahvan markan politiikalla Koivisto loi ovelasti kansalaisille mielikuvia Suomen markan pienuudesta.

2. Kokoamani Koiviston CV alkaa aikaisemmin.

Seuraava Koiviston itsensä kertoma todiste on muistiosta "TAVOITTEET JA MAHDOLLISUUDET" sos.dem. puoluetoimikunnalle 19.3.1966.
Siis pari kuukautta ennen kuin Paasio pyysi Koiviston hallituksensa valtiovarainministeriksi eduskunnan ulkopuolelta.

Koivisto kirjoitti muistionsa kirjaansa MAUNO KOIVISTO: LINJAN VETOA, Kirjayhtymä, Helsinki 1968.
Sitaatti sivulta 78:

    ”Valuuttakurssien muutos eli devalvaatio on selvästi poissa laskuista: niissä ei ole »perustavaa laatua olevaa epäsuhdetta». Markka on jonkin verran yliarvostettu, mutta sen aiheuttamat haitat on hoidettava pois muin keinoin.
    Näyttää siltä, että EFTA on kohta tehnyt tehtävänsä ja että se saa jo pian mennä."

Koivisto siis tiesi myös Suomen tulevasta EY-jäsenyydestä jo vuonna 1966!
Kaiki devalvaatiopitkittämiset olivat Koiviston tarkoituksella aiheuttamia.

Lue lisää:
http://jormajaakkola.fi/Koiviston%20CV

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #16

Rafael Paasio kertoo Koiviston taka-ajatuksesta ryhtyä yhteiskunnan taustavaikuttajaksi...

Rafael Paasion kirjassa "Kun aika on kypsä" (Toim. Heikki Kymäläinen), sivulla 250 otsikon ”Ensimmäinen hallitukseni” alla teksti:

    ”Mauno Koivistosta tehtiin valtiovarainministeri. Mies sai kovan postin, joka surkea hoidettavaksi kenelle tahansa. Hän oli tuolloin Työväen Säästöpankin johdossa, mutta menossa kovasti Elannon pääjohtajaksi. Minä puolestani ajattelin, ettei Koivisto mikään kauppias ole.
    - Rupees vaan tutkimaan valtion budjettia, voit joutua sen kanssa tekemisiin, sanoin hänelle jo ennen hallituksen muodostamista ja niin siinä kävi. Ehkä hänellä oli Elantoon menossa sellainen taka-ajatus, että kun Väinö Tanner aikoinaan hoiti sieltä politiikkaa ja liikkui vapaasti suurissa asioissa, niin hänestäkin voisi tulla samanlainen. ”

Mielenkiintoinen sitaatti sivulta 263:

    ”Valtiovarainministeri Koivisto, joka vuoden 1968 alusta oli nimitetty Suomen Pankin johtokunnan puheenjohtajaksi, sanoi tammikuussa 1968:
    - Minä tämän kuluneen kaksivuotiskauden aikana en ole ollut missään vaiheessa pakotettu tunnustamaan sitä, että olisi tehty joku huomattavampi talouspoliittinen virhe. Tosin silloin tulee aina mieleen se juttu äidistä, joka sanoo, että "se on kumma kun sanotaan, etteivät äidit näe vikoja lapsissaan, että kyllä minä vaan näkisin, jos niitä olisi! "

    Koivisto määräsi varsin pitkälle valtiontaloudellisista uudistuksista ja toimenpiteistä. Kaikki ei mennyt aina niin kuin hän tai joku muu oli kuvitellut, mutta toimeen tultiin."

Koivisto ei siis Paasion tekstin mukaan nähnyt virheitä määräämässään raha- ja talouspolitiikassa.

Käyttäjän ritvalehtonen kuva
Ritva Lehtonen

Näin on Pekka. Meillä esitellään tilastoja kuinka vähän meillä muka on korruptiota, mutta sitä ei kansa usko. Se vaan on erilaista ja salassa tehtyä sopimuksia ja eriarvoistamista vahvimman ja jopa maan ylimmän johdon siunaukseksi. ...

Käyttäjän rakennusliikeerbau kuva
Pekka Iiskonmaki Vastaus kommenttiin #20

#20
Suomen korruptio on valtion ja kuntien rakenteessa ja siten mahdotonta karsia. Se on perua Venäjän vallan ajalta.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

#26

Kerron Koiviston konklaavista omalla kotisivullani, koska se luo enemmän uskottavuutta.

http://jormajaakkola.fi/Koiviston_konklaavi

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Koiviston konklaavin salaisen muistio teksti on luettavissa kotisivullani tässä osoitteessa

http://jormajaakkola.fi/Konklaavin%20muistio

Saa laittaa jakeluun kunhan kertoo kotisivuni osoitteen!

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #28

# 28

Jos pitää wordtekstiä fiktiotuotteena, annan osoitteet myös alkuperäisen muistio sivuihin.
Skannasin muistion pdf-tiedostoiksi ja laitoin kotisivulleni.

Muistion sivut 1-9:
http://jormajaakkola.fi/sites/default/files/Muisti...

Muistion sivut 10-16:
http://jormajaakkola.fi/sites/default/files/Muisti...

Muistion sivut 17-26:
http://jormajaakkola.fi/sites/default/files/Muisti...

Muistion sivut 27-36:
http://jormajaakkola.fi/sites/default/files/Muisti...

Käyttäjän ritvalehtonen kuva
Ritva Lehtonen

Juuri samat ovat vastaukset varmasti kaikilla asiasta tietoa hakeville entisille yrittäjille ja heitä on paljon....Myös itse koettua. Tämä onkin se vakava este, joka sitoo nykyisinkin hallituksemme kädet ja vielä seuraavienkin, ellei saada enemmistö ja uusia toimijoita , jotka eivät ole olleet hallitusvastuussa ja tulonjaon räätälöinnissä palvelemaan vain osaa kansastamme, 1990 laman toimissa. Valtiovaltaa sitoo perustuslaki ja se ei tunne tällaisia toimia....vaan oikeuslaitoksen tulee olla riippumattomia ja lain kaikille sama. Tulonjaon tasa-arvoisuus mukaan ja oikeus työhön ja yrittäjyyteen kaikille, ei vain osalle, jota jaetaan verotuksen, tukien ja hyväveliverkostojen kautta...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kerrottakoon, että keskustelin pääministeri Sipilän kanssa perjantaina Senaatintorilla traktorimarssin puitteissa.

Annoin hänelle Korfun sopimuksen sisällysluettelon, josta ilmenee että kaikki Suomen maatalousartiklat (138-144) ovat vain siirtymäkauden tukia.
http://koti.mbnet.fi/jorjaa/Korfu_9.jpg

Kysymyksessä on ihan suomalainen maunokoivistolainen mafia-salailu. Kansalaisten pettäminen.

Annoin Sipilälle sisällysluettelosta tulosteen ja kotisivuni osoite-käyntikortin muistoksi.

Käyttäjän ritvalehtonen kuva
Ritva Lehtonen

Toivotaan, että Sipilä ottaa asian vakavasti ja pyrkii totuuteen, sillä kansamme ei kestä enää uusia kuplia pienten yritysten ja maatalouden kustannuksella....

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia

Oottako yrittäny saaha audienssia Sipilälle, siis Laakko ja Mariapori!

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Kyllä. Audienssi -pyyntö vireillä!

Käyttäjän OlliToivoOlaviPuolitaival kuva

Tiedän ja ymmärrän, että tämä linkki jo joitakin kyllästyttää, mutta siitäkin huolimatta muistuttamista jatkuu niin kauan kuin henki pihisee tai saadaan asiallinen, tyydyttävä hyvitys. Tosiasialliset todidteet ovat kiisttattomat ja asiasta valtiohallinto pääsee eroon harkitsemalla asiallisia hyvityksiä;
http://www.promerit.net/2011/01/valehtelun-kulttuuri/

Niin yksinkertaista

Käyttäjän OlliToivoOlaviPuolitaival kuva

Tiedän ja ymmärrän, että tämä linkki jo joitakin kyllästyttää, mutta siitäkin huolimatta muistuttamista jatkuu niin kauan kuin henki pihisee tai saadaan asiallinen, tyydyttävä hyvitys. Tosiasialliset todidteet ovat kiisttattomat ja asiasta valtiohallinto pääsee eroon harkitsemalla asiallisia hyvityksiä;
http://www.promerit.net/2011/01/valehtelun-kulttuuri/

Niin yksinkertaista

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset